.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وقتی مشایی از احمدی نژاد بیشتر رای می آورد؟!

دبير‌كل تشكل هفتاد و دو تن ايران اسلامي كه از مجموعه‌هاي حامي رئيس جمهور است . مهدي فتحي‌زاده از نحوه شكل‌گيري اين تشكل و حمايت‌هاي آن از رئيس‌جمهور و دولت پرداخت و اعلام كرد تا زماني كه مقام معظم رهبري دولت و رئيس‌دفتر رئيس‌جمهور را طرد و يا تكفير نكند ، اين تشكل به حمايت خود از آنها ادامه خواهد داد.

وي معتقد است؛ با توجه به ظرفيت‌هائي كه اسفنديار رحيم مشائي از آن برخوردار است در صورت كانديدا شدن در دوره بعد بيشتر از احمدي‌نژاد راي خواهد آورد .

فتحي زاده در اين گفت‌وگو با اشاره به جلسه امشب تشكل متبوعش گفت: در جلسه امروز تشكل72 تن ايران اسلامي، مهندس فروزنده معاون منابع انساني رئيس‌جمهور و گروسي معاون فرهنگي بنياد شهيد سخنراني خواهند كرد.

دبير كل تشكل هفتاد و دو تن ايران اسلامي با بيان اينكه اعضاي اين تشكل دلخوري به مسائل كلان كشور داشته و مي‌خواهند دغدغه‌هاي خود را به معاون رئيس‌جمهور منتقل كنند، معتقد است : چند نفر از اعضاي دولت مخالف با آرمان‌هاي رئيس‌جمهور حركت مي‌كنند و ما به‌عنوان يك تشكل كه حلقه واسطه ميان مردم و مسوولان است به دنبال اين هستيم كه دلخوري‌هاي بچه‌هاي حزب‌اللهي و ارزشي را به رئيس‌جمهور منتقل كنيم.

وي ادامه داد: يكي، دو تن از وزرا و مسوولان دولت در چارچوب اهداف رئيس‌جمهور حركت نمي‌كنند به طور مثال وزير اقتصاد افرادي را انتخاب مي‌كند كه سياست‌ها و آرمان‌هاي كه ما به خاطر آن به سمت رئيس‌جمهور آمديم را قبول ندارند. ما به اين افراد معترض هستيم.

دبير‌كل تشكل هفتاد و دو تن ايران اسلامي با بيان اينكه معتقد است: ذبيحي و مشايي افرادي هستند كه پاي كار ايستاده و هزينه هم داده‌اند اظهار داشت: ديدگاه گروه 72 تن ايران اسلامي دقيقا برگرفته از ديدگاه مقام معظم رهبري است. در جلسه‌اي كه ايشان با دانشجويان داشته و دانشجويي اعلام كرد كه دلمان از دست رئيس‌جمهور خون است. آقا فرمودند دلتان خون نباشد و بايد مسائل فرعي را از اصلي جدا كنيد. ما هم حرفمان همين است. تا زماني كه حضرت آقا رئيس دفتر رئيس‌جمهور را تكفير، نفي و يا رد نكرده است ما ايشان را قبول داريم چرا كه اصل بر برائت است و ما نمي‌توانيم فردي را به خاطر ديدگاه، مورد هجمه قرار دهيم.

فتحي‌زاده مشايي را فردي صاحب نظر دانست كه ممكن است نظريات او مانند هر صاحب نظر ديگري چالش‌هايي را ايجاد و مورد قبول مطلق قرار نگيرد.

وي ادامه داد: ما نيز به برخي از مواضع آقاي مشايي انتقاد داريم به طور مثال زماني كه ايشان مكتب ايراني را مطرح كردند، ما اين مساله را در درجاتي قبول داشته و در درجاتي رد مي‌كنيم.

رئيس دفتر رئيس‌جمهور اگر بخواهد اسلام را در مقابل اسلام قرار دهد ما با آن مخالفت خواهيم كرد، اما اگر منظور ايشان اين باشد كه مكتب ايراني در لواي مكتب اسلام باشد ما هيچ مشكلي نخواهيم داشت.

وي افزود: در خصوص منشور كوروش رئيس دفتر رئيس‌جمهور آن را هم اندازه وحي دانسته است، ما نيز اگر مراد ايشان اين باشد كه منشور كوروش وحي است، قبول نداريم، اما اگر منظور ايشان اين باشد كه منشور كوروش يادگاري ارزشمند و يك اثر اخلاقي و مكتبي است مي‌توان آن را قبول كرد. نبايد به اين صورت باشد كه چون آقاي مشايي اين حرف را زده او را طرد كرده و بر عليه او راهپيمايي كنيم.

دبير‌كل تشكل هفتاد و دو تن ايران اسلامي با تاكيد بر اينكه اين تشكل مواضع و ديدگاه افراد را مورد بررسي علمي قرار مي‌دهد،تصريح كرد: زماني كه ما به صحبت‌هاي مشايي انتقاد يا او تكفير نمي‌كنيم و يا فحش مي‌ندهيم، دوستان به ما مي‌گويند كه طرفدار مشايي هستيم.

فتحي‌زاده در ادامه در خصوص تشكل 72 تن ايران اسلامي گفت: اين گروه از زمستان 87 و با دور هم‌جمع شدن دانشجويان و اساتيد دانشكده حقوق دانشگاه تهران و با حضور برخي علما تشكيل و تصميم گرفته شد يك تشكل داشجويي و نخبه حامي احمدي‌نژاد را به راه بياندازيم و در اين راستا نيز براساس منويات مقام معظم رهبري حركت كنيم.

وي با تاكيد بر اينكه همگان مكلف هستند بدون كوچك‌ترين تحريفي از سخنان مقام معظم رهبري تبعيت كنند، اظهار داشت: بسيار كساني هستند كه خود را مدعي ولايتمداري مي‌دانند، اما به سخنان ايشان بي‌توجه هستند. به طور مثال يكي از افرادي كه روزنامه بزرگي در دست دارد و خود را مدعي ولايت مي‌داند،سخنان مقام معظم رهبري را كم يا زياد مي‌كنند. به طور مثال اخيرا كه مقام معظم رهبري اعلام كرده دولت از موازي كاري در سياست خارجي پرهيز كند، ايشان در روزنامه خود در كنار سياست خارجي كلمه فرهنگ را هم اضافه كرده‌است. جاي تعجب است با توجه به اينكه مقام معظم رهبري بارها گفته‌اند تمام سخنان خود را سنجيده بيان مي‌كند و از كسي هم ترس و واهمه‌اي ندارد، چرا اين فرد در روزنامه خود سخنان رهبري را كم ويا زياد مي‌كند.

دبير‌كل تشكل هفتاد و دو تن ايران اسلامي با بيان اينكه بايد فرمايشات مقام معظم رهبري به صورت مطلق ‌پذيرفته و از تفسير آن خودداري كنيم، به حمايت مقام معظم رهبري از رئيس‌جمهور اشاره كرد وگفت: در بعد از انتخابات ايشان در خطبه‌هاي نماز جمعه اعلام كردند كه ديدگاه‌ من به رئيس‌جمهور نزديك است. به همين دليل ما وظيفه خود مي‌دانيم كه از رئيس‌جمهور حمايت كنيم و تازماني كه دولت و رياست‌جمهوري از حمايت مقام معظم رهبري برخوردار است ما مكلف به حمايت هستيم و اگر اين حمايت برداشته شود قطعا ما هم ديگر در اين مسير حركت نخواهيم كرد.

وي ولايت فقيه، رهبري امور تحت روحانيت، تحقق منويات مقام معظم رهبري و تحقق اسلاميت و جمهوريت نظام به طور مساوي را از چهار اصل بنيادين اين تشكل ياد كرد و گفت: در ميان تشكل‌هاي ديگر ما تنها گروهي هستيم كه معتقديم كه حكومت و قدرت را بايد به سالم‌ترين با جنبه‌ترين افراد كه از قشر روحانيون هستند تحويل دهيم چرا كه معتقديم روحانيون نسبت به ساير مشاغل افرادي پاك دامن‌تر، با ظرفيت‌تر متعادل‌تر و متخصص‌تري هستند و به همين دليل تلاش مي‌كنيم امور به دست روحانيت سپرده شود و مسووليت دست آنها بوده و افرادي غير روحاني تحت آنها به وظايف خود عمل كنند.

فتحي زاده با بيان اينكه از نظر ما مقام معظم رهبري يك طرز فكر و مكتب است، خاطرنشان كرد: تمام تلاش تشكل 72 تن ايران اسلامي اين است كه ديدگاه مقام معظم رهبري را تئوريزه و در جامعه پياده كنيم.

دبير‌كل تشكل هفتاد و دو تن ايران اسلامي با تاكيد بر اينكه مقام معظم رهبري در تحقق اسلاميت و جمهوريت نظام بيشترين هزينه را به خاطر جمهوريت نظام پرداخت كرده‌اند،گفت: در سال 76 كه عده‌اي به دنبال تغيير قانون اساسي بودند، ايشان ايستادگي كرده و اجازه ندادند اين كار صورت بگيرد. اين امر ناشي از تعهد و پايداري ايشان به جمهوريت نظام بود.

وي با بيان اينكه اين تشكل در حدود سه هزار عضو داشته و با تقسيم كردن كشور به 10 منطقه در حال فعاليت و جذب نيرو است، اظهار داشت: قصد ما نيست كه تنها براي انتخابات فعاليت كنيم و چون نياز امروز جامعه را تحزب مي دانيم، به دنبال اين هستيم كه تا 10 سال آينده فعاليت فراگير داشته باشيم.

فتحي‌زاده در پاسخ به اين پرسش كه آيا به نظر شما مشايي براي انتخابات رياست جمهوري دوره بعد فعاليت مي‌كند،اظهارداشت: فكر نمي‌كنم رييس دفتر رييس جمهور چنين قصدي داشته باشد اما حق طبيعي ايشان است كه با توجه به پتانسيل‌هايي كه دارد،كانديدا شود .

دبيركل تشكل هفتاد و دو تن ايران اسلامي تصريح كرد: به نظرم اگر ايشان در انتخابات آينده كانديد شود به خاطر صداقتي كه دارد بيشتر از آقاي احمدي‌نژاد راي خواهد آورد.

وي ادامه داد: وقتي برخي مسوولان سمتي مي‌گيرند، محافظه كار مي‌شوند اما ايشان به خاطر شفافيت و زلاليت،مي‌تواند حرف‌هايي كه الان مي‌زند را نزند اما معتقد است مسايلي را كه باور دارد، بايد بيان كند.

فتحي‌زاده گفت: اخيرا چند روزنامه نگار اصلاح طلب با من تماس گرفته و چون فكر مي‌كردند بنده از نزديكان آقاي مشايي هستم اعلام كردند كه به ايشان بگويم آنها از فتنه جدا شده و به دنبال ترويج ديدگاه‌هاي آقاي مشايي در نشريات خود هستند.

به گزارش عصر ایران، دبير‌كل تشكل هفتاد و دو تن ايران اسلامي با انتقاد از افرادي كه با سخنان مشايي تهاجمي برخورد مي‌كنند،گفت: آقاي مشايي توانست بسياري از افرادي كه جزء نيروي فتنه بودند را جذب كرده و به دامن انقلاب باز گرداند و از ظرفيت‌هاي بالايي برخوردار است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.184 seconds.